שברולט מיראי - דגם קונספט של רודסטר

דגם הקונספט שברולט מיראי מעניק הצצה לעתיד

מיראי (Miray) פירושו בקוריאנית "עתיד". דגם קונספט זה של רודסטר מייצג את החקירה של אפשרויות עתידיות על ידי המותג, הכולל מערכת הינע "חשמלית-מרכזית" שמשיג את הרמות הגבוהות ביותר של ביצועים וחיסכון בדלק.

אולם דגם הקונספט מיראי חולק גם כבוד למורשת מכוניות הספורט של שברולט. הוא מאזן בין סממני עיצוב אייקוניים של שברולט לבין חזון העיצוב העתידי, בשעה ששברולט חוגגת את יובל ה-100 שלה.

עיצוב חיצוני קלאסי

המיראי היא מכונית קטנה ופתוחה, כמו המונזה SS משנת 1963, וקלה ותכליתית, כמו הקורבייר סופר ספיידר משנת 1962.


דלתות מספריים בסגנון מכונית מרוץ ותאורת אווירה מתחת למכונית

המרכב העשיר בהבעה ואווירודינמי מזכיר מטוס קרב מודרני, ויחד עם דלתות מספריים בסגנון לה מאן, קווים סוחפים, צידי מרכב טריזיים ותאורת אווירה מתחת למכונית, המיראי חולקת כבוד בצורה מהממת למורשת בת 100 השנים של שברולט – וגם לחזון העיצוב העתידי שלה.

תא הנוסעים הספורטיבי של המיראי

בתא הנוסעים ניתן למצוא הדים נוספים למורשת המרוצים של שברולט. אלומיניום מוברש, עור, בד ומשטחי מתכת נוזלית יוצרים אפקט של מהירות מפוסלת – גם בהשראת מוטיב מטוס הקרב של העיצוב החיצוני.

עיצוב אייקוני של סביבת הנהג

סביבת הנהג היא ממוקדת-נהג ומזכירה דגמי ספורט איקוניים של שברולט. עם זאת, הודות לעיצוב של "תא טייס כפול", גם הנוסע הקדמי מעורב בחוויית הנהיגה, ואילו הנוסעים מאחור מרגישים שהם עטופים בתאורת האווירה הזורמת מלוח המכשירים העליון.

צג מידע וקונסולה מרכזית

המעצבים בחרו בגישה ייחודית להצגת מידע, על-ידי שימוש בהקרנה אחורית על לוח המכשירים.

צג מגע מרכזי

צג המגע המרכזי זורם כלפי מטה עד לתמיכה מאלומיניום, ומזכיר את החרטום של מטוס קרב שכן הנסע שלו פתוח. בנקודה זו המשטח החיצוני זורם כמפל מים לתוך החלק הפנימי, שם הוא פוגש את הקונסולה המחוזקת, ומחבר גם את החלק הקדמי של המכונית לחלק האחורי.

כפתור התנעה בהשראת מטוס קרב

כפתור התנעה בעל מיקום מרכזי נוצר גם הוא בהשראת מטוס קרב. בעקבות לחיצה על הכפתור, לוח המחוונים הנשלף, המורכב על עמוד, מתרומם כמו החופה של מטוס קרב ו"הקרנה אינטראקטיבית" מופיעה על המשטח הלבן.

שימושיות עתידנית

המאפיינים העתידניים של המיראי כוללים מצלמות מבט לאחור נשלפות (המחליפות את המראות המסורתיות) שנפתחות באופן חשמלי מזכוכית הצד, ומצלמה המכוונת לפנים פועלת בשיתוף עם מערכת ה-GPS כדי לחבר נתוני ניווט עם תמונת וידיאו בזמן אמיתי כדי לסייע בנהיגה עירונית.

מערכת הינע חסכונית בדלק ובעלת ביצועים גבוהים

"תפיסת מערכת ההינע מתאימה בצורה מושלמת לשאר המכונית; היא מעניקה ביצועים גדולים עם טביעת רגל קטנה, על הכביש ועל הסביבה" – מייק ארקמונה, נשיא ומנכ"ל GM קוריאה.

מנוע הארבעה צילינדרים טורבו 1.5 ליטר משולב עם מנועים חשמליים, ומעניק בקרה נמרצת של המומנט לגלגלים השמאליים והימניים כדי לאפשר נהיגת ביצועים.

מערכת הינע חשמלית-מרכזית

המיראי מצוידת במערכת הינע "חשמלית מרכזית", הממוקמת בעיקר מתחת לנהג ומאחוריו, שמעניקה רמות מרביות של ביצועים וחיסכון בדלק.

ביצועי המנוע

המיראי מונעת על ידי שני מנועים חשמליים של 15 קו"ט המותקנים מלפנים, המעניקים האצה מהירה ואפס פליטות מזהמים בנסיעה עירונית. המנועים מונעים באמצעות מצבר ליתיום-יון 1.6 קוט"ש שנטען באמצעות אנרגיית בלימה רגנרטיבית.

"רכיבים רבים במערכת ההינע של המיראי מהווים המשך הגיוני של תיק הטכנולוגיות הנוכחי של GM", אמר אווה גרב, מנכ"ל מחלקת ההנדסה המתקדמת של חטיבות הינע ב-GM.

לוגו חברת פיתוח איידב