חדשות / 2016 / נהיגה ראשונה שברולט מאליבו החדשה

תפסה אמריקה / אודי עציון- ידיעות אחרונות

(19/04/2016)

מכונית המנהלים החדשה היא הגדולה ביותר בקבוצה, אבל יש לה מנוע 1,500 סמ"ק בלבד ברוח החיסכון. נהיגה באמריקאית מזן חדש.

זמנים חדשים באמריקה. הנשיא השחור הראשון עומד לסיים את תקופת הכהונה השנייה שלו, נאס"א משגרת את האסטרונאוטים שלה לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות חלליות רוסיות, ולמכונית המנהלים החדשה של שברולט יש מנוע 1,500 סמ"ק.

ועניין הנפח ראוי לציון, כי מאליבו היא אחד מהדגמים הקלאסיים של שברולט, שמיוצר בהפסקות מאז 1964 ומגיע אלינו מקנזס, לא מדרום קוריאה. לאחר הרבה שנים של מרדף אחרי המתחרות היפניות, מבטיחים בג'נרל מוטורס, החברה האם של שברולט, שהפעם הם סגרו את הפער בקטגוריית המכוניות הנמכרות ביותר בשוק האמריקאי. האומנם?

העיצוב מזכיר את האימפלה הגדולה יותר, בקווים מודרניים ונעימים אך חסרי ייחוד. ועם אורך של 4.92 מטר מדובר בגדולה מבין מכוניות המנהלים, ארוכה ב-5 ס"מ אפילו ממאזדה 6. תא הנוסעים מפתיע לטובה עם חומרים איכותיים בדרך כלל ודשבורד מודרני, בעל עיצוב נקי ומסך מולטימדיה גדול.

מרווח הפנים טוב מאוד, כולל במושב האחורי, שהיה צפוף מדי ומגרעת בולטת בשני הדורות האחרונים של השברולט הגדולה מבחינתנו (בארה"ב היא בסך הכל "מיד סייז"). לתא המטען נפח סביר, לא נדיב מדי של 447 ליטר. האבזור נדיב: שתי רמות הגימור המיובאות מגיעות עם 10 כריות אוויר, כולל כריות צד מאחור וברכיים גם לנהג וגם לנוסע, בקרת שיוט, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות' וחישוקי 17 אינץ' קלים. ה- LT משדרגת את מסך המולטימדיה המקושרת גם לטלפון הנייד באמצעות ממשקי Apple CarPlay ואנדרואיד, מ-7 ל-8 אינץ', לצד שקע 120 וולט מאחור לטעינת מחשבים ניידים וטאבלטים, יציאת מזגן למושב האחורי, התנעה בשלט רחוק, מושב נהג מתכוונן חשמלית, טעינה אלחוטית לטלפון נייד למכשירים תומכים ומערכת לדיווח על נהיגת צעירים, שמופעלת באמצעות קוד ומתעדת את המהירות הגבוהה ביותר שאליה הגיע הרכב, ומידע נוסף. כל המכוניות מגיעות עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית בפני התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב של מובילאיי. שברולט מציעה את המערכת גם בהתקנה בפס הייצור, עם בלימה אוטומטית שחבל שנותרה בארה"ב.

ואיך המנוע? המאליבו הקודמת, עם טורבו-בנזין 2,000 סמ"ק ו-259 כ"ס, נרכשה כניידת מרדפים על ידי אגף התנועה של המשטרה. מנוע ה-1,500 סמ"ק טורבו בנזין לא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-6 שניות כמו אחיו הגדול, אבל הוא עדיין זריז יותר מכמה מנועי 2,000 סמ"ק נטולי טורבו של המתחרות, כמו מאזדה 6, עם למשל 7.5 שניות בתאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש. לתיבת ההילוכים יש 6 מהירויות אבל מצב ידני מעצבן, שמעביר הילוכים מעלה ומטה בלחיצת כפתור לא נוחה בנהיגה ספורטיבית. צריכת הדלק הייתה סבירה, 10 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאתגרים.

לשברולט יש גם מאליבו היברידית שנשמח אם תגיע לארץ, לצד גרסת ה-2,000 סמ"ק המעודכנת, שמצוידת בגיר אוטומאטי 8 הילוכים.

גם בהתנהגות הכביש מפתיעה המאליבו לטובה. למרות הממדים והמוצא יש מינימום של זווית גלגול בפניות, ונוחות הנסיעה טובה, מלבד אולי הטיפול בבורות במהירות עירונית. לא מכונית לנהג כמו מאזדה 6, אבל טובה ממה שיש לטויוטה קאמרי וליונדאי סונטה להציע בתחום.

הבשורה האחרונה של המאליבו היא במחיר, 160 אלף שקל לרמת הגימור הבסיסית שתפגשו בעיקר בליסינג ו-166 אלף שקל לנדיבה יתר. בשוק תחרותי מבעבר, עם מתמודדות חזקות כמו סקודה סופרב, מצליחה המאליבו להתבלט בגודל ובאופי, אפילו שיש לה מנוע שהיה גורם לשברולט בל-אייר הקלאסית למות מצחוק. הפעם יש לשברולט סוף-סוף דגם שמתחרה בצמרת הקבוצה.

מנוע טורבו-בנזין, 1,490 סמ"ק הספק 160 כ"ס ב-6,600 סל"ד מומנט 25.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד
תיבת הילוכים אוט', 6 הילוכים הנעה קדמית
ביצועים 9.5 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש 11.5/15.6 קמ"ל עיר/בין עירוני
זיהום אוויר קבוצה 5 מ- 15
בטיחות פסיבית 10 כריות אוויר
בטיחות אקטיבית ציון 6 מ-8 בדירוג משרד התחבורה
אחריות 3 שנים/ 100 אלף ק"מ
מחיר החל מ - 159,900ש"ח
לוגו חברת פיתוח איידב