חדשות / טכנולוגיה

דרישות מגוונות, עיצובים ייחודיים

(09/04/2013)

העיצוב הנפלא של כל דגמי שברולט מטביע את חותמו על מוחך ועל לבך. אך מה שאינך יכול לראות הוא שאתגרים מעשיים – כגון זרימת האוויר, חיסכון בדלק, בטיחות וזמינות החומרים – מסייעים לקבלת כל החלטה בתחום העיצוב.

נושאים רבים, תשוקה אחת

הארכיטקטים של המכוניות שלנו הם כמובן ברמה עולמית. אומר סטיב בניון, האחראי על העיצוב החיצוני של השברולט קורבט וקמארו: "מרבית מעצבי המכוניות מתחילים את דרכם בשרבוט של מכוניות ספורט בהפסקות בבית הספר. אולם אלה ששברולט מחפשת ציירו מכוניות גם בשוליים של מחברות המתמטיקה, הגיאוגרפיה והאזרחות".

עולם שלם של עיצוב

לאחר שהוכיחו את עצמם, עובדים מעצבי מכוניות אלה באחד מעשרת מרכזי העיצוב העולמי שלנו, המחוברים ביניהם – כשהם משתפים פעולה עם מהנדסים מכל הסוגים כדי לייצר מכוניות שמשרתות אדונים רבים, אך נאמנות תמיד לעצמן.

חשמל זורם

מכוניות שמפלחות את האוויר צורכות פחות דלק. הוולט, המכונית החשמלית של שברולט, היא בעלת חזית מעוגלת וחלקה, פינות וגריל קדמי מתחדדות ושמשה קדמית בעלת שיפוע חד. מהנדסי האווירודינמיות הוסיפו לביצועי המכונית קרוב ל-13 ק"מ לטווח הנסיעה על חשמל בלבד ו-80 ק"מ של נסיעה עם הארכת טווח.

קרירה ויעילה יותר

הדבר נכון גם לגבי השברולט מאליבו 2013. מראות הצד המשוכות לאחור מלטפות את זרם האוויר, והפינות הקדמיות המעוגלות מתעלות את האוויר לצידי המכונית. בתנאים מסוימים, כגון עומס מנוע גבוה, מגבירה צורה אווירודינמית זו – שנבחנה במנהרת רוח במשך למעלה מ-400 שעות – את זרימת אוויר הקירור למנוע, ומשפרת את החיסכון בדלק.

בהשראת החיסכון

"התמודדות עם הדרישות הסותרות של מעצבים, מהנדסי ייצור ומהנדסי רכב – שלכל אחד מהם יעדים שונים עבור חלקים מסוימים או עבור המכונית כולה – מסוגלת להעניק השראה", אומרת סוזן קודי, המהנדסת האווירודינמית של המאליבו. "לכולנו יש יעד משותף: לייצר את המכונית החסכונית ביותר אי פעם של שברולט בקבוצת מכוניות זו".

בטוחה יותר במהותה

"עמידה בהתנגשות חזיתית", אומר קירק בניון, "תלויה בחלקה בשלוחה הקדמית, בהיסט הפגוש ובמבנה שמסביב לפנסים, כלומר בצורה הבסיסית של המכונית. ועבודה זו נעשית כב בשלבים מוקדמים של התכנון. אנו שואפים להעניק הגנה אופטימלית ליושבי הרכב, אולם איננו רוצים שהמכונית תהיה גדולה יותר או כבדה יותר מהדרוש".

עניינים חומריים

על המעצבים להתייחס גם לסבולות (טולרנסים) של החומרים, ולכך שהחזון שהם שרטטו או תכננו במחשב מאפשר ייצור סדרתי באיכות גבוהה במפעל. השברולט קרוז, לדוגמה, היא בעלת מרכב הדוק מאוד, עם מרווחים של 3 מ"מ או פחות בין הלוחות. המפעל שלנו בלורדסטאון, אוהיו ייצר את הקרוז הראשונה לשוק האמריקאי, אך רק לאחר הצטיידות בציוד בניית מרכב וריתוך המתקדם ביותר.

בעזרת מחשב, בעבודת יד

שברולט מבצעת כבר סקירת עיצוב ממוחשבת, לדוגמה למשל כדי לבחור את הגרסה המתאימה ביותר של הפנסים הראשיים והאחוריים. שברולט משתמשת גם בטכניקות לייזר ופוטוכימיה כדי לייצר דגמים מוקטנים של רכיבים ומכוניות מהר יותר מאשר אי פעם. עם זאת, מתעקש סטיב בניון, "לא ניתן להשתמש במחשבים לכל פעולה, כמו שאי אפשר לטפל במכונית רק באמצעות מפתח ברגים. אנו עדיין מעריכים תכנון ופיסול בידיים, ודבר זה לא צפוי להשתנות. נמשיך לשכלל את כל הכלים העומדים לרשותנו, אך לא נבטל אף אחד מהם".

בהתחשב באתגרים המורכבים והמשולבים העומדים בפני סטיב ועמיתיו למשימות העיצוב והתכנון ברחבי העולם, זו גישה אופיינית לשברולט.

לוגו חברת פיתוח איידב