חדשות / 2014 / שברולט מציינת 50 שנה למאליבו הראשונה

שברולט מציינת 50 שנה למאליבו הראשונה

(3/10/2013)

דטרויט - בשנת 1964 עלה גלון דלק 30 סנט וכרטיס לסרט 1.25$. מדד דאו ג'ונס סיים את השנה ברמה של 874 נקודות והביטלס ערכו את הופעתם ההיסטורית בתכנית של אד סאליבן. זו הייתה גם השנה שבה שברולט השיקה את המאליבו.

איזה הבדל עושה מחצית המאה.

מאליבו 2014 היא רכב סאלון ברמה טכנולוגית מתקדמת, המציע יעילות אנרגטית, נוחות וקישוריות שלא ניתן היה לדמיין בשנת 1964. מנוע הטורבו העוצמתי מציע נתונים מרשימים, 259 כוח סוס ו-40.8 קג"מ, אך מציג צריכת דלק האופיינית למנועים עם הספקים צנועים משמעותית – 8.9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-12.8 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.

המאליבו האלגנטית ערכה את הופעת הבכורה שלה באמצע שנות הששים כמכונית הראשונה בגודל ביניים של שברולט – ואחת המכוניות הראשונות בגודל זה בארה"ב. לפניה, הורכב מערך דגמי מכוניות הנוסעים של שברולט ממכוניות בגודל מלא, שבראשן האימפלה, יחד עם מכוניות קומפקטיות כמו השבי II (נובה), הקורבייר והקורבט.

המאליבו, שקיבלה את שמה מהאזור בלוס אנג'לס שהיה לב ליבה של תרבות החוף של שנות הששים של המאה הקודמת, הייתה הדגם המפואר ביותר של פלטפורמת דגמי הביניים, שכללה גם את השבל (Chevelle) כדגם בסיסי ואת הטנדר אל-קמינו. היא זכתה לשבחים על המבנה החזק של מרכב על שלדה והמתלה הקדמי בעל התגובה המשובחת המבוסס על קפיצי סלילים.

המאליבו 2014 היא הדור השמיני של המותג, ומנוע ה-2.0 ליטר, 4 הצילינדרים המוגדש שלה מפיק יותר מפי 2 כוחות סוס מאשר מנוע ה-3.2 ליטר, 6 צילינדרים של המאליבו המקורית. ההתקדמות הטכנולוגית נמשכת גם בתחומי הבטיחות, הנוחות והקישוריות. הדבר היחיד שלא השתנה הוא הייעוד של המאליבו - מכונית בגודל ביניים עם עיצוב שעומד במבחן הזמן.

הדור הראשון – 1964-1967

למרות שהיא הושקה תחילה כמכונית סדאן יוקרתית למשפחות, המאליבו הראשונה נסחפה במהרה למלחמת מכוניות השרירים של שנות הששים, ותקופה קצרה לאחר השקתה נולדה ה-מאליבו SS. השבל SS הובילה את מכוניות השרירים של שברולט בשנת 1966, והמאליבו המשיכה אותה כדגם האיכותי המכוון למספר גדל והולך של לקוחות בפרברים שחיפשו מרחב פנימי יחד עם חיסכון בדלק בנסיעות היומיומיות הארוכות שלהם.





הדור השני – 1968-1972

דגמי 1968-1972, שהיו מבוססים על פלטפורמת גודל הביניים המקורית, עברה לבסיס גלגלים מעט קצר יותר, 284 ס"מ, בדגמי הקופה והקבריולה, וארוך יותר, 295 ס"מ, בדגמי הסדאן והסטיישן. כמו בדגמי 1964-1967, גם דגמים הדור השני עברו מדי שנה שינויי עיצוב בולטים.

הדור השלישי – 1973-1977

ההשקה של הדור השלישי של המאליבו בשנת 1973 הביאה אתה שלדה חדשה ששמרה על בסיסי הגלגלים הקודמים, 284/295 ס"מ, אך כדי להתאים לתקני ההתנגשות הממשלתיים החדשים, המרכבים גדלו בכ-12.5 ס"מ באורך וכ-2.5 ס"מ ברוחב. הלגונה, שנוצרה בהשראה אירופית, הדיחה לתקופה קצרה את המאליבו מהמקום הראשון בין הדגמים בגודל הביניים.

הדור הרביעי – 1978-1983

שברולט הפסיקה לייצר את השבל אחרי 1977, ודגמי הביניים הקטנים יותר של הדור הבא נשאו החל מ-1978 את השם מאליבו בלבד. הם היו קצרים בכ-30 ס"מ וקלים בלמעלה מ-225 ק"ג מהדור הקודם, והציעו מנועי V6 ו-V8. היה גם דגם מיוחד למשטרה.

הדור החמישי – 1997-2003

הדור הרביעי יוצר במשך 5 שנים, ובשנים 1984-1997 הופסק ייצור המאליבו. ב-1997 נולדה המאליבו מחדש כדגם סדאן חדש לחלוטין בעל הנעה קדמית, עם מנועי 4 ו-6 צילינדרים. היא נבחרה כ"מכונית השנה 1997" על-ידי המגזין Motor Trend.

הדור השישי – 2004-2007

המאליבו עברה לארכיטקטורה הגלובאלית עטורת הפרסים של GM בשנת 2004, כשהיא מציעה רמות משופרות של טכנולוגיה, חיסכון בדלק וביצועים – כולל חזרתה של המאליבו SS, שהייתה מצוידת במנוע V6 3.9 ליטר עם 240 כ"ס. מערך הדגמים של המאליבו כלל גם את המאליבו Maxx 5 דלתות המוארכת, שהציעה נפח מטען גדול יותר וחידושים כגון מושב אחורי שניתן להזזה לפנים ולאחור עד 18 ס"מ והגב שלו ניתן להטיה.

הדור השביעי – 2008-2012

הדור השביעי של המאליבו, שהיה מבוסס על גרסה משופרת ומוארכת של הארכיטקטורה שהוצגה בשנת 2004, הציע רמות גבוהות יותר של עידון, ביצועים וחיסכון בדלק – יחד עם מאפייני בטיחות משופרים, כולל כריות וילון צדיות לראש כציוד סטנדרטי. היא נבחרה למכונית השנה 2008 בצפון אמריקה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של צפון אמריקה, שנערכה בדטרויט.

הדור השמיני – 2013-2014

המאליבו, שתוכננה מחדש בשנת 2013, זכתה לשיפורים נוספים בשנת 2014, עם חיסכון גדול יותר בדלק, מאפייני קישוריות חדשים, שיפורים בנוחות ועיצוב חדש לחזית. היא מציעה את המנוע הראשון בקבוצת רכב זו עם טכנולוגיית עצור/סע כציוד סטנדרטי, וכן אפשרות של מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 259 כ"ס שממשיך את מורשת הביצועים שנוסדה לפני 50 שנה.



השוואת דגמי מאליבו: 1964 לעומת 2014

מאליבו 1964 מאליבו 2014
מבנה: מרכב על שלדה מבנה אחוד
מערכת הנעה: הנעה אחורית הנעה קדמית
בסיס גלגלים: 292 ס"מ 274 ס"מ
אורך כללי: 493 ס"מ 486 ס"מ
רוחב כללי: 189 ס"מ 185 ס"מ
משקל עצמי: 1302 ק"ג 1539 ק"ג
מנוע סטנדרטי: 3.2 ליטר, 6 צילינדרים בטור 2.0 ליטר, 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
מערת שסתומים: גל זיזים בגוף המנוע עם מוטות דחיף גל זיזים עלי כפול עם תזמון שסתומים משתנה ובקרת הרמת שסתומים משתנה
מערכת דלק: מאייד בודד הזרקת דלק ישירה
כ"ס: 120 259
בלמים: בלמי תוף בארבעת הגלגלים בלמי דיסק בארבעת הגלגלים עם ABS
מערכת היגוי: מערכת מסוג בורג ואום עם כדוריות (ללא סיוע כוח); אופציה להגה כוח מערכת מסוג סבבת ומוט משונן עם סיוע כוח חשמלי
גודל חישוקים: 14 x 6.5 אינץ' (סטנדרטי) X 9 18 אינץ' (סטנדרטי)
מיזוג אוויר: אופציה סטנדרט
מערכת מידע ובידור: רדיו AM Chevrolet MyLink
בטיחות: אופציה לחגורות בטיחות 10 כריות אוויר כציוד סטנדרטי
מערכת בקרת יציבות StabiliTrak: לא זמינה ציוד סטנדרטי
לוגו חברת פיתוח איידב